Cameron Highlands, Pangkor, Penang & Langkawi

17 oktober 2013 - Cameron Highlands, Maleisië

Hoi allemaal,

Momenteel zit ik in Bangkok, dik 2 weken ziek geweest, 3 dagen in het ziekenhuis gelegen, maar nu weer langzaam aan de betere hand, zodat ik weer vol op pad kan gaan, maar eerst nog even een behoorlijke terugblik, halverwege oktober in de binnenlanden en aan de westkust van Maleisie....

Naar het avontuur Kuala Lumpur met de bus vertrokken naar Cameron Highlands. Een memorabele busrit met een crazy busdriver, de man scheurt door de bergen alsof z'n leven ervan afhangt. Hij schroomt het zelfs niet om menig auto in te halen in bochten, waar je niet graag naar beneden kijkt. Aan het einde van de rit, blij dat ik levend kon uitstappen. Op naar Father's guesthouse, samen met 2 Fransen gasten (Yoann & Chris) die ook in de bus zaten en ook hetzelfde guesthouse hebben geboekt. Daar aangekomen worden we hartelijk ontvangen door een prachtige shemale Bella die daar achter de receptie zit. Je verwacht ze op veel plekken, maar niet hoog ergens in de bergen. Maar goed materiaal voor grappen.

De eerste middag al even een stuk wezen lopen met de Fransen, maar de dag erna doen we een mooie trekking, met een Duits meisje Carolin er bij. Het is een stuk van 2 uur door de bossen, de berg omhoog, daar aangekomen op het hoogste punt is het helaas mistig, dus weinig te zien. Daarna 2 uur teruglopend via theeplantages, waar we uiteraard even wat thee nuttigen. Gelukkig belanden we op de terugweg achter in een pick-up truck, die ons naar het plaatsje Tanah Rata brengt, waar onze slaapplek is.

Nieuwe gasten gearriveerd bij Father's guesthouse, een Nederlands meisje Renske, een Nederlandse jongen Ryan en 2 Canadeze dames Brittney & Jaimie. S'avonds wordt er pictionary gespeeld onder het genot van een lekker Tiger biertje. Dit hele gezelschap gaat later ook naar Penang & Langkawi.

De derde dag wordt er nog 1 berg beklauterd, maar op de top is niks behalve mist te zien. Het regent, dus helemaal doorweekt. Het mooiste was al rennend, springend en vliegend, niet zonder gevaar, de berg zo snel mogelijk af te rennen, samen met de Fransen die dit als geen ander kunnen. De Fransen verlaten onze deze middag.

Ik vertrek zelf de volgende ochtend naar Pangkor Island. In totaal kost het me 5 uur om het kleine eilandje aan de westkust van Maleisie, met Nederlandse roots te bereiken. Ik verblijf in een relaxed reggea achtige sfeer hostel. Mijn verblijf is tot nu toe nog niet goedkoper geweest, 3 euro 50, maar erg fris het er ook niet. De volgende dag loop ik het halve eiland rond, zie het Dutch Fort, wat weinig voorsteld en zie een aantal dorpjes. Wat vooral opvalt is er veel afval op de stranden ligt. Het valt allemaal wat tegen. De volgende dag maar door naar Penang!

In de middag aangekomen in Goergetown, de grote stad op het grote eiland Penang. Zoekend naar een hostel kom ik Ryan tegen, hij geeft me aan waar hij en de dames verblijven. Op de 1 of andere manier loop ik het hostel voorbij en beland ik bij een ander hostel. S'avonds kom ik de dames allemaal tegen bij een foodcourt, waar mooie foute live entertainment is. Een zeer vermakelijke avond!

De volgende dag naar een Nationaal park en is het weer lekker actief langs glibberende wegen door de jungle heen lopen. We gaan richting Monkey Beach en tijdens de weg erna toe komen we al een paar aapjes tegemoet. Na een lange tocht bereiken we het strand waar we onder het genot van een kokosnoot, moeten schuilen voor de regen. Nadat het opgeklaard is gaan we met een bootje terug naar het beginpunt. Een lekker dagje, aangezien ik in de begin van de dag nog niet zo fris was.

Door de belastingen in Maleisie is alcohol overal heel duur. In Georgetown heb je 1 kroeg die goedkoop drank verstrekt. Het is een komen en gaan van mensen. Auto's en scooters rijden af en aan. Drank is bij tijden niet aan te slepen, mooi om dit te zien. Je kan er niet binnen zitten, maar buiten heb je wel wat terrasjes. We halen hier elke avond bier, gaan er even zitten of nemen het mee naar het hostel om het daar te gaan drinken.

Na 2 nachten in het andere hostel ga ik ook naar het hostel waar Ryan zit. Aanrader want je krijgt 2 eieren in de ochtend bij het ontbijt :) De dames zijn door naar Langkawi. Deze hele dag door Georgetown geslenterd en s' avonds nog een balletje getrapt bij een lokaal voetbalelftal, dat was zweten! Het mooie trouwens als je een Aziaat de weg vraagt, zullen ze ondanks als ze het niet weten, je altijd een richting opsturen om geen gezichtsverlies te krijgen, Ze zullen niet gewoon zeggen; sorry dat weet ik niet. Altijd handig om rekening mee te houden.

Naar Langkawi! Samen met Ryan gaan we zondagmorgen 27 oktober naar Langkawi. We delen een kamer in Soluna Guesthouse. Als eerste gaan we richting strand en daar liggen de dames toevallig ook. Gelijk weer een gezellige boel, want ze misten wat positieve flow. S'avonds restaurantje en barretje bezocht en om 11 uur gaan de dames richting hun guesthouse. Komt Ryan en mij goed uit, aangezien we al een plan hadden om Brittney te verrassen aangezien ze om 12 uur jarig is. We halen snel een barbie taart en een confetti staaf en om 12 uur staan we voor hun deur met gezang, confetti en taart! De reactie van Brittney; youre sooooooo lovely guys! Deze uitspraak wordt menig keer herhaald. Later ook door Ryan en mij. Maar gelukkig vond ze het leuk!

De volgende dag gaan we in de morgen eiland hoppen met z'n alleen, in de middag huur ik samen met Ryan scooters en gaan we het eiland over. We bezoeken o.a. een mooie waterval. Terugrijdend komen we langs een nightmarket waar we eten halen. S'avonds laat komen we op het strand aan, waar de dames al zitten. We spelen onder andere het spel " Ninja". Erg makkelijk spel om iedereen te leren en het is echt een leuk spel, vooral voor op het strand.

De volgende dag gaan Ryan en de Canadeze dames weg en vermaak ik me nog 3 dagen met Carolin en Renske. Er worden scooters gehuurd en een andere waterval staat op het programma. Langkawi is een schitterend eiland waar je heerlijk op het strand kan liggen of met de scooter rond kunt toeren.

En gelukkig hebben we de foto's nog :)

Vrijdag 1 november naar Myanmar!!!!!!! Het verslag en de foto's volgt hier nog van.......

Groeten uit Bangkok!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Imma Bos:
    2 december 2013
    Leuk marco. wat maak je veel mee man... we leven hier al in de sint sfeer en dan kerst natuurlijk.... voor jou dit jaar hrel wat anders dus... veel plezier nog, pas goed op jezelf en goede dagen gewenst. koop maar wat moois voor jezelf op 5 dec... dikke knuffel...
  2. Camel:
    2 december 2013
    Marco jongen, ik ben van je aan het genieten! Hoop dat het inmiddels weer helemaal goed met je gaat zodat je weer los kan en je weer nieuwe verhalen kan maken ;) Het is wel wat rustiger op het werk, en er wordt een stuk minder over voetbal gepraat dan ik zou willen, maar dat haal ik wel in als je ooit nog eens terug komt :) groeten Camel
  3. Macho:
    11 december 2013
    Mooi dat je weer beter bent..
    genieten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vanavond ons aller AJAX DUIMEN!!